blog

Hallgatók csalogatása

Nem is olyan régen Doransky blogjában láttam egy kreatív, formabontó álláshirdetést, amit egy New York-i iroda kollektívája készített (egyébként ők vannak a videomegosztó mögött is, így egyben jó kis reklámot csináltak a portékának is). Ahogy Doransky is írja, nem rossz ötlet, hogy nem az elvárások felsorolásával és a juttatások beígérésével pumpálják tele a hirdetést, hanem inkább egyfajta hangulatjelentést adnak magáról a munkahelyről. De lássuk, miről is van szó…

Aztán egy francia webes cég is kapott az alkalmon, és elkészítették a saját verziójukat:

Erről jutott eszembe, mi lenne, ha ezt a hirdetési modellt átvennénk mondjuk a felsőoktatásban most kialakuló (vagy már létező?) versenyre tekintettel? Mi lenne, ha a jelenlegi hallgatók bevonásával az oktatói gárda valami hasonlóan formabontó módszerrel mutatkozna meg a leendő hallgatók előtt? Éppen azt a korosztályt célozná meg ugyanis már maga a csatorna is, amely felsőoktatásba készül, vagy már ott van, és éppen azt a hangulatot vagy életérzést adná át valamennyire, ami a felvételi tájékoztatóból ugyebár alapvetően hiányzik. Ha hallgatóbarát egyetemi környezetről beszélünk, lehet, hogy nem lenne utolsó dolog ezzel kampányolni.

A New School már a kezdőlapon ajánlja video formában az egyetemről szóló ismertetőt (via CRM, danke), ami 10 percben bemutatja, miről is szól az egész, oktatók, hallgatók egyaránt megszólalnak, az üzenet egyértelmű, célzott, és tulajdonképpen a tudományosságot hangulati elemekkel adják tovább, ami ugyebár jóval hatásosabb. Valahogy a két módszert kellene ötvözni, és szerintem sikeres kampányt lehetne beindítani – mert igenis kampányolni kell a hallgatókért.

Standard