Könyv
- Tennessee Williams Hollywoodba megy, avagy a dráma és film dialógusa. Szeged: AMERICANA eBooks, 2011. Letölthető .prc és .epub verzióban »
- The Spectral Body: Aspects of the Cinematic Oeuvre of István Szabó. Newcastle: Cambridge Scholars Press, 2006. – részlet/sample pages
- Fejezetek: A film jövője a digitalizáció korában. Adatbázis és/vagy narratíva? (A Dragon-Sághy vita). Szerk. Gollowitzer Diána. Szeged: Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoport, 2012. Letölthető .prc és .epub verzióban »
Cikkek, tanulmányok
- “Extimitás: a kortárs amerikai sci-fi és a nézői szubjektum“, in Apertúra, 2015. tavasz/nyár.
- “Digitized Spaces of Memories and Cultural Heritage: The Future of Archives“, in AMERICANA – E-Journal of American Studies in Hungary, Vol. XI., No. 1., Spring 2015.
- “Ne zavard az adataimat!“, in Apertúra Magazin, 2014. 07. 03.
- “Az írás algoritmikus foka“, in Irodalomismeret, 2014/1, 64-72.
- “A megtévesztés esztétikája: automatizált önreprezentáció a közösségi médiában“, in Apertúra Magazin, 2014. 06. 13.
- “Vicces elmélkedés – Žižek’s Jokes“, in Apertúra Magazin, 2014. 03. 29.
- “The Augmented Subject – Technological Interfaces of Subjectivity, Geography and the Moving Image“, in AMERICANA – E-Journal of American Studies in Hungary, Vol. IX. No. 1., Spring 2013.
- “Tanúvá válva. Julie Taymor Titus című filmjének traumatikus narratívája“, in Filológiai Közlöny, 2013/3. 288-300.
- “Ahogyan Hollywoodnak mesélnie kell: a szoftver logikája a filmben”, in Tóth Zsófia Anna és Vajda Zoltán (szerk.). Amerikanisztika és vizualitás. Metszéspontok az információs társadalom horizontján. Szeged: AMERICANA eBooks, 2012. E-könyv.
- “‘Look out honey, ’cause I’m using techology’ – Álomháború, avagy a mély remix korszaka“, in Filmkultúra, 2012. február
- “A képmentes mozgókép“, in Filmkultúra, 2012. január
- “Újmozi, avagy adatbázis az egész világ (Válasz Sághy Miklós “A film jövője: adatbázis és/vagy (interaktív) narratíva?” című reflexiójára“, in Apertúra 2011. nyár [VI. évfolyam, 4. szám]
- “A film a digitalizáció korában“, in Apertúra 2011. tavasz [VI. évfolyam, 3. szám]
- Frissül a humán tudományok szoftvere, avagy “Bölcsészet 2.0”, in Apertúra Magazin (2011.02.23.)
- James Cameron hadüzenete a filmelméletnek, in Apertúra Magazin (2010.04.04.)
- Az erdő kékségének titka, avagy soha ne nyisd ki Pandora szelencéjét!, in Apertúra Magazin (2010.01.10.)
- Jelentés Grissomnak – CSI-kiállítás a Millenárison, in Apertúra Magazin (2009.11.17.)
- Tipofil dizájnmozi: a paratextuális dimenzió, in Apertúra Magazin (2009.10.05.)
- Mese az adaptációról, in Apertúra Magazin (2009.07.16.)
- Felhasználói műfajképzés Hollywoodban, in Apertúra Magazin (2009.06.20.)
- A szoftver és a film: a film helye a digitális kultúrában, in Apertúra, 2009. Tél.
- Szoba kilátás nélkül, avagy a trauma hangjai, in Filmkultúra, 2008.
- Bourne Mattja – Vizuális ultimátum a néző befogadóképességének?, in Filmkultúra, 2007. november.
- Merre tovább?: A pszichoanalitikus filmelmélet útjai a huszonegyedik században in Apertúra, 2006. ősz.
- Lacani tünetek: Lacan.com és The Symptom, in Apertúra, 2006. ősz.
- Freud filmen, in Filmkultúra, 2006. szeptember.
- Meccslabda: szerva Allen-nél, in Filmkultúra, 2006. augusztus.
- A filmtörténet elhallgatott kapcsolatai: az európai modern művészfilmről egy kicsit másképpen, in Apertúra, 2006. nyár.
- Interrogative Film/Text, in Filmkultúra, 2006. július.
- A lehetetlen valósága, avagy a filmi narratíva tere – a valóság benyomásától a borromei kötésig, in Apertúra, 2006. tavasz.
- Kérdező szöveg-film in Filmkultúra, 2006. április.
- ‘Megdöglik érte’: David Gale lacani élete, in Filmkultúra, 2006. február.
- Derrida’s Specter – Abraham’s Phantom, or Psychoanalysis as the Uncanny Kernel of Deconstruction in The Anachronist, Vol. 11, 2005., 253-269.
- Nesze neked multikulti – avagy a politikai korrektség csődje, in Filmkultúra, 2005. december.
- Tennessee Williams Hollywoodba megy, avagy a dráma és a film dialógusa (teljes változat) in Apertúra, 2005. október.
- Adaptation as Intermedial Dialogue, or Tennessee Williams Goes to Hollywood, in Jan Chovanec (szerk.) Theory and Practice in English Studies 4: Proceedings of The Eighth Brno Conference in English, American and Canadian Studies, Brno, Masaryk Egyetem, Csehország, 2005., 187-192.
- Envisioning the Scarlet Letter: Hawthorne Adapted, in Filmkultúra, 2005. július.
- Gothic: Generic Subversion in the Cinema, in Filmkultúra, 2005. március.
- Tennessee Williams Hollywoodba megy, avagy a dráma és a film dialógusa (rövidített verzió) in Filmkultúra, 2004. november.
- Žižek szerint a világ: film, Elmélet, és azon túl, in Filmkultúra, 2004. április.
- Az adaptációtolvaj, in Filmkultúra, 2003. december.
- Emerson, Metz, and the Poetics of Witnessing, in Filmkutlúra, 2003. Június.
- What is a composer worth without his orchestra?, in Filmkultúra, 2003. június. (A 2002 júniusában megjelent “Mit ér a karmester zenekar nélkül?” című esszé újrafordítása.)
- A francia kapcsolat (Szilágyi Gábor: elemi KÉPTAN elemei c. könyvének recenziója), in Filmkultúra, 2002. November.
- Szappanopera, szex és szín: út az üdvözüléshez (Laura Maná: Megváltó szex c. filmjéről) in Filmkultúra, 2002. Augusztus.
- Mit ér a karmester zenekar nélkül? – Szabó István: Szembesítés, in Filmkultúra, 2002. Június.
- Marx József: Szabó István – Filmek és Sorsok – Könyv recenzió, in Filmkultúra, 2002. Június.
- Ki nevet a végén? – Neil Jordan: A síró játék, in Filmkultúra, 2001. Július.
- Kép, funkció, struktúra: a nő Szabó István filmjeiben, in Metropolis, 2000/4. (Feminizmus és filmelmélet).