blog

Webináriumok Szegeden

A pénteki Metróban olvastam, hogy a Szegedi Tudományegyetemen “e-universitas” program indul, amelynek keretében a hallgatók “szemináriumok helyett hamarosan webináriumokra járhatnak”. Ez annyit jelent, hogy a hallgatóknak nem feltétlenül kell elzarándokolniuk az adott órára, mert interneten keresztül is követhetik majd a történéseket – videók és egyéb segédanyagok segítségével. Jó hír ez, hiszen ez azt jeleni, hogy a Film Theories előadásunkhoz készített webináriumi felülettel sikerült nem csupán beelőznünk az egyetemi elképzeléseket, de – pozitív gondolkodási sémát erőltetve a kérdéskörre – beletrafáltunk a követendő irányba: még mielőtt az elindult volna.

A hír egyébként rövid, és magáról a konkrét megvalósítási tervről és lehetőségekről (online és offline infrastruktúra, oktatók és hallgatók felkészítése, az anyagok előkészítésének betanítása, stb.) sajnos egy szó sem esik, pedig a tapasztalat azt mutatja, sajnos ezeken az apróbb, gyakorlatias kérdéseken áll vagy bukik egy ilyen vállalkozás sikere. A Film Theories előadás kapcsán most tervezzük megszondáztatni majd a hallgatókat, hogy mennyire találták használhatónak a webináriumot, illetve min változtatnának, hogyan lehetne felhasználóbarátabbá, otthonosabbá tenni a webináriumi környezetet, tehát most fog kiderülni, hogy a több, mint féléves munka ezirányban mennyire működött, mennyire váltotta be a hozzá fűzött reményeinket. Az már biztos, hogy át lesz alakítva, és persze vannak elképzelések arra nézvést, hogy milyen struktúrát kap, de a végső döntéseket csakis a hallgatói visszajelzések után hozzuk meg. Persze kíváncsi lennék arra is, hogy egyetemi szinten milyen tervek lépegetnek a megvalósulás rögös útján webináriumokkal kapcsolatosan.

Standard

4 thoughts on “Webináriumok Szegeden

  1. sharkfur says:

    Amondó vagyok, hogy pl. a Film Theories webináriuma tényleg hasznos, mert miután véghezvittem az iszonyatosan megeröltető regisztrációt /cirka 15 másodperc/, és visszalapozom, mit vettünk a kőkorban, akkor ugyanazt a visual aids-et kapom vissza, mint anno az órán, és ilyenkor jön a “tényleg, ez rémlik” -effekt. Mindenkép segíti a öhm…szellemi gyarapodást.:)

    Abszolute egyetem-ellenes diákként logikus lenne, hogy azt mondam; igen, váltsuk le a szemináriumokat ilyen futurisztikus e-oktatásra. De valamiért mégsem… Furcsa dolog ez. Szerintem az már egész más lenne, nem oktatás. Fene tudja…

  2. Na igen, ez is igaz. Néha én már egyáltalán bármilyen útnak is örülni tudok 🙂

    sharkfurhoz kapcsolódva azért egy dolgot ne felejtsünk el: aki offline jó oktató volt/van, az online is jó lehet, aki meg offline is rossz, azon nem fog segíteni a web (sem).

Comments are closed.