blog

Twitterizált WordPress

Nemrég találtam rá, a WordPress frissítése közben egy olyan előremutató, kitűnő ötletre, ami valószínűleg poénként indult, de ezen azért jóval túlmutat: nevetségesen hangzik, de arról van szó, hogy egy blog sablonja megváltoztatja egy cég belső kommunikációját! A WordPress fejlesztői az Automattic munkatársaiként ugyanis minden lehetséges eszközt használtak ugyan annak érdekében, hogy eredményesen tudjanak egymással kommunikálni, ám mindegyik lehetőségben találtak valami problémát, mígnem kifejlesztettek maguknak egy olyan eszközt, ami megváltoztatta a kommunikációs folyamatot. Mivel mindegyikük a Twitteren lógott, és sok esetben a mikroblog szolgáltató felületén szólították meg egymást, adaptálták a felület és a kezelés egy részét az általuk fejlesztett blogmotorra, így született meg a P2 elnevezésű sablon, ami egyszerre mikroblog, fórum és problémamegoldó felület. Az egész talán nem is azért érdekes, mert egy érdekes kísérletet jelent, hanem azért, mert az implementálás mélyén az a meglátás húzódik, miszerint a munkatársak által már elsajátított és maximálisan (ki)használt kommunikációs csatornát és formát kell használni és alkalmazni “hivatalosan”, elsőszámú vállalati kommunikációs megoldásként is. Érdemes elgondolkodni a példa tanulságán, minthogy saját környezetünk lehet a legeklatánsabb példája annak, ahogyan a kommunikációs stratégiáink folyamatosan átalakulnak (pl. miért van az, hogy egyszerűbb valamelyik közösségi oldalon, vagy annak üzenetküldő szolgáltatásával, netán a Twitteren felvenni a kapcsolatot, megosztani az élményeket? És ha már így van, miért ne lehetne kihasználni a szokások átalakulását hatékonyabb kommunikáció elérése érdekében?).

Néha elmélázok azon, hogy bizony vannak olyan kiaknázatlan lehetőségek cégen belüli kommunikáció terén – úgy általában -, amelyek tulajdonképpen, meg merem kockáztatni, minősítik az adott társaságot, illetve annak vezetését. Milyen szép is lenne, ha egy mindenki számára bárhonnan elérhető platform segítségével valójában kiiktatható lenne megannyi hagyomásonak mondható kommunikációs forma, és végre mindenki megpróbálna egy icipicit haladni a korral, és egyáltalán esélyt adni azoknak a lehetőségeknek, amelyek egyébként saját munkájának elvégzését is megkönnyítenék! Míg ábrándozunk, sasoljuk, hogy csinálják ezt az Automattic-nál:

Standard

Twitterizált WordPress” bejegyzéshez egy hozzászólás

Hozzászólások lezárva.