mellesleg

Szülői értekezlet – beszámoló

Tisztelettel jelentem, részt vettem – igen, most, hogy a nagyobbik gyermek harmadikos – az első szülői értekezletemen egy budapesti, viszonylag nagy (négy párhuzamos osztály egy évfolyamban) iskolában. Amióta megkezdődött ugye az oktatási átalakításnak nevezett országos műsor, mindenféle dolgokat lehetett hallani és olvasni, és mint ahogy azt itt, kicsiny hazánkban szokás, rendesen politikai színezettel: ha az egyik oldal úgy vélte, az elhangzottak a másik oldal mondanivalójával harmonizáltak, azonnal jött az ellenvélemény, aminek rögvest megszületett az ellen-ellenvéleménye, ésatöbbi. Hogy ne keveredjek mindenféle alantas politikainak bélyegezhető diskurzusba, szigorúan, listaszerűen sorolom, mivel szembesültem:

  • az iskolától elvették a fénymásolót, így a tanárok magánúton igyekeznek megoldani a dolgozatok, extra anyagok sokszorosítását
  • nincs iskolapszichológus, idézem: “nem kaptunk”
  • valószínűleg nem lesz papírgyűjtés, mert kirúgták azt a kollégát, aki ennek a teljes logisztikáját bonyolította
  • van 10 alkalom ingyenes úszás, de a negyedikesek mehetnek ebben a félévben, tegnap kezdődött, és nem mentek, mert senki nem tud semmit, még azt sem, hogy melyik uszodába, mikorra kéne menni. Reméljük, ha jövő félévben ránk kerül a sor, addigra legalább víz lesz.
  • van, aki most kapott tankönyv befizetési pótcsekket , de olyan könyvre, amit nem rendelt, és már rég megvan
  • tantárgyi felmentések elbírálásra váró kérelmeit tavasz óta nem látta senki, pedig időben leadtak mindent – információ sincs, mert senki nem tudja, kit kell keresni ezzel (a központ lepattintja a kérdéseket)
  • van testnevelés óra, viszont egy tornaterem jut az egész iskolára, ezért vagy a folyosón lehet ugrándozni kicsit, vagy jó időben irány a játszótér
  • még mindig írják az új házirendet és szabályzatokat, hogy megfeleljen az előírásoknak, mert eddig semmi nem volt jó
  • ha iskolalátogatási igazolást kér az ember, már az új rendszerből kapja, de – megsúgom – nem lesz teljes érvényű, mert kézzel kell beírni a gyermek osztályát, ugyanis ez a funkció még nem működött legutóbb (azóta persze lehet, hogy már igen)
  • vannak ún. tartóskönyvek, amit ugye a jövő generációi örökölnek. Sajnos annyiban különböznek az átlagos, füzetszerű tankönyvektől, hogy rá van mondva, hogy ő most tartós. Hogy nehogy baj legyen, a pedagógusok igyekeznek minél kevesebbet használni a könyveket, és inkább plusz anyagot dolgoznak ki, hogy arra írjanak a tanulók (és itt a lista elejére ugorhatunk, loopolva a listát, amit persze lehetne tovább feszegetni még)

Nem kommentálom, de esküszöm, nincs benne ferdítés, színezés sem, és nem is írtam le azokat az újításokat, ahol már nem a mi osztályunk érintett, de tudjuk, hogy megjelent. Azt sem mondom el, hogy a józan pedagógus hogyan igyekszik megoldani úgy a dolgokat (és itt már NAT problematika és módszertani megkötések is bejönnek), hogy a gyerek továbbra is örömmel menjen iskolába, és ne érzékelje a problémákat. Kedvenc változásom egyébként az, hogy a matematika feladatokban is ki kell javítani a helyesírási hibákat, a tanítónéni nem hagyhatja szó nélkül, és persze a nebulónál ez hibaként jelentkezik, hiába pöpec a feladat megoldása. Nekibuzdultam, azonnal találtam helyesírási hibát a matematika könyvben. Alá fogom húzni – de kinek küldjem vissza javításra?

Standard