digitális, előadás

Szakdolgozati procedúra a közösségi háló tükrében

Facebook studentAmikor az Intézetben beindítottuk az online szakdolgozat-feltöltési rendszert, igyekeztünk minél több felöleten ott lenni, tájékoztatni a hallgatókat (és persze a kollégákat is) arról, mi is pontosan a teendő, és a hatékonyság érdekében támaszkodtunk a már kialakított közösségi felületekre – például a Facebookra. Ez eleinte csupán abban nyilvánult meg, hogy miután kellő számú “rajongóval” bírtunk, igyekeztük a Facebook lehetőségeit és csatornáit kihasználva is eljuttatni az üzeneteinket illetve felhívásainkat a hallgatók felé, de egyre inkább átcsapott interaktív “ügyfélszolgálattá”, hiszen a hallgatók immáron sokkal hamarabb keresnek meg a Facebookon chaten vagy üzenetküldés formájában, mint írnak emailt. Sőt, több kolléga is inkább ezen a felületen küldi el üzenetét, úgy tűnik, az email már tényleg kezd kimenni a divatból (vagy az lehet a tendencia mögött, hogy azt gondolják, az ember nem feltétlenül válaszol egy emailre, viszont bőszen ápolja közösségi profilját, így nagyobb a valószínűsége, hogy hamarabb válasz is érkezik). Őszintén szólva eleinte kicsit furcsa volt ez az új kommunikációs csatorna, de később szinte mindennapivá, természetessé vált: már azon sem lepődnék meg, ha legközelebb akár a szakdolgozatok vázlatai, akár szemináriumi dolgozatok, projektek érkeznének a docs.com-on keresztül. Ezzel ugyanis a kollaborációnak is egy egészen érdekes verziója valósulhatna meg, amelynek különlegessége immáron nem kizárólagosan abban nyilvánul meg, hogy valakivel megosztok egy dokumentumot, hanem abban, hogy mindezt egy jól belakott, ismerős virtuális térben teszem, ismerősöktől övezve. Persze, tudjuk, hogy nincs új a nap alatt, és nem is kell a spanyol viaszt állandóan feltalálgatni – van egy olyan sanda gyanúm azonban, hogy a Facebook a könnyed integrációival, a megosztás leegyszerűsítésével például az oktató-hallgató kapcsolatot is megváltoztatja kicsit, és ha ügyesen használjuk, bőven profitálhatunk is ebből.

Standard