blog

Oktatói kérdőív

Nemrég kaptam egy olyan email-t, amiben arra kérnek, vegyek részt egy kérdőív kitöltésében, ami az oktatói oldal véleményét összegzi a munkaerőpiac-hallgatók-oktatót háromszögben. Az eredményt a felsőoktatási intézmények rangsorolásánál fogják használni, ami egy ideje nagy divat lett (jól emlékszem, hogy pár éve még sehol nem lehetett ilyesmiről olvasni – mármint honi vonatkozásban?). Jó ötletnek tartom egyébként, és ha rendesen feldolgozzák a különböző oldalról érkező válaszokat, akkor valós tájékozódási pontot nyújthat a leendő hallgatók részére – ez nyilván mindenki jól felfogott érdeke is (kivéve persze azok esetén, ahol rezeg a léc valamilyen szempontból). Ezzel kapcsolatban a HVG-ben jelent meg egy cikk, ami némi rálátást nyújt arra, miről is van szó, és hogyan működik az egész.

Az azért bíztató, hogy az anglisztikai nagykalapba vett szakok ázsiója (legalábbis hallgatói kereslete) jelenleg igen impozáns: a listán szereplő meglepően szűk csoportban az egyetlen bölcsész szakirány. Már csak azt remélem, hogy a mindenféle értékelés illetve kérdőív, ami mostanság beindult (hallgatók értékelik az oktatókat, oktatók az egyetemeket, és végül a munkaerőpiac mindkettőt) hosszú távon kamatozik is, és az eredményeket egyre inkább komolyan (és ezzel összefüggésben figyelembe) veszik.

Standard