digitális, egyetem, előadás

Mobil eszközök az oktatásban és a kutatásban

Ma kerül sor a Tsabeeka által tető alá hozott előadássorozat azon részére, amikor igyekszem elővezetni a gondolataimat arról, milyen lehetőségei vannak a mobil eszközöknek (okostelefontól kezdve az e-könyv-olvasókon át a különböző táblagépekig) korunk – és nem utolsó sorban a jövő – oktatásában és kutatásában. Eleinte azt gondoltam, sok szépről és jóról nem tudok beszámolni majd, hiszen rengeteg ilyen projekt még csak a pilot időszakát éli, ráadásul legtöbbjük tökéletesen elhibázott kiindulást választott magának: ahelyett, hogy az adott eszköz lehetőségeire és sajátosságaira szabott tananyaggal és oktatási metodológiával próbálnák felmérni az eszközök használhatóságát, simán a jelenlegi modellt szuszakolják – amennyire lehet – az eszközökre, és nagy rácsodálkozással vegyes értetlenségükben kijelentik, hogy mondjuk egy Kindle nem alkalmas oktatási környezetben történő felhasználásra. Azt persze nem említik meg, hogy nem programozóknak kellett volna megvásárolni, és pdf file-okat feltölteni rá, majd elvárni, hogy abból írogassák át a példákat a jó hallgatók – naná, hogy senkinek nem tetszett az ötlet. Másrészt viszont míg kutakodtam értékelhető modellek után és persze az egész ötlet történetében, világossá vált, hogy a mobil eszközök oktatásbéli alkalmazása igen régi álom: még a személyi felhasználásra kitalált digitális számítógép elterjédése előtti célok között szerepelt. Ezen túlmenően vannak már olyan projektek mind szoftver, mind pedig hardver fronton, amelyek nem csupán előremutatóak, de kifejezetten használhatónak bizonyultak már most is – persze nem kicsiny hazánk jár élen az ilyesféle fejlesztésekben, de talán nem árt tudni, merre halad a világ. Ezt – és talán kicsivel többet is – próbálom belesűríteni az esti előadásomba.

Standard

Mobil eszközök az oktatásban és a kutatásban” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: E-tananyag-e e tananyag? · DragonWeb

Hozzászólások lezárva.