digitális, egyetem

Mobil és puska

Az okostelefon tényleg átvette volna a papírfecnik, tollak és az összes többi segédeszköz helyét? Egy hallgató szerint „az okostelefonok megjelenése csökkentette a kreativitást a puskázás terén. Már annyi energiát sem kell belefektetni, hogy kiírjuk az adatokat, elég a Google-t használni, vagy rárakni a telefonra a ppt-ket. Nem árt az összes óra diáit egy fájlba integrálni, hogy könnyű legyen keresni benne.” Tehát a diavetítéssel és a prezentációkkal a tanár gyakorlatilag kész puskát ad.
(Metropol)

A puskázás új technikái érdekes tanulságokkal szolgálhatnak oktatási szempontból is (a morális kérdésekkel nem kívánok most foglalkozni), hiszen olyan módszereket alkalmaznak a magukban nem bízó hallgatók, amik hasonlatosak egy kurzus anyagának összeállításához: például annak érdekében, hogy rendesen, profi módon kereshető adatbázissá alakítsa valaki a tananyagot, nem kevés időt kell a struktúra kialakításába fektetnie, plusz az sem mindegy, milyen interfészen keresztül tudja minél egyszerűbben navigálni az adatok sokaságát. Nem véletlen, hogy a mobilos kutatás kérdőívében is szerepel erre vonatkozó kérdés!

Standard