blog

Metropolis 2008/4: Kortárs amerikai tévésorozatok

Metropolis 2008/4 Az Apertúra új száma mellett egy másik magyar filmes folyóirat is előrukkolt némi újdonsággal: a Metropolis 2008/4-es száma a kortárs amerikai tévésorozatokkal foglalkozik. Nagyon időszerű ez a kiadvány, ugyanis egyre többen írnak szakdolgozatot is a témában, és nem mondhatni, hogy el lennénk eresztve a témában megbízható, használható, minőségi tudományos cikkel – de talán most változik a helyzet, és a Metropolis szám elindít valamit. (Bár a kedvenceim épp nincsenek benne – hol van Dr. House például? Ejnye! Sebaj, legyen ez felhívás keringőre: olyan sok sorozat szerepel ebben az új amerikai trendben – tessék elemezgetni, vizsgálódni!) A szerkesztők a következőképpen fogalmazzák meg a kortárs amerikai sorozatokkal foglalkozó szám indíttatását illetve időszerűségét:

Az elmúlt évtizedek, de főleg az ezredforduló mozgóképkultúrájának rendkívül izgalmas fejleménye az amerikai tévésorozatok megújulása és elképesztő sikerszériája. A 24, a Lost, a Maffiózók, a Deadwood vagy épp a CSI: A helyszínelők nem pusztán a hagyományos műfajok (thriller, gengszterfilm, western, bűnügyi film) újrafogalmazása okán érdemes a figyelmünkre, hanem azért is, mert ezek a kortárs amerikai sorozatok kreativitásukban felveszik a versenyt az ezredforduló hollywoodi filmkészítésével (sőt, sokak szerint műfajilag, formailag, a történetmesélés új útjait keresve az ezredforduló tévésorozatai messze lekörözik a megapic-gyártás kliséibe szorult hollywoodi filmeket).

Standard