digitális, könyv

Machinima – e-könyv a Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoport kiadásában

Nem kis örömünkre szolgál, hogy – amint azt nem rég be is harangoztam a digitális ősz előszeleként – a Digitális Kultúra és Elméleletek Kutatócsoport kiadásában megjelent Gerdelics Miklós Machinima – A játék-film című e-könyve! Miklós anno szakdolgozati témaként foglalkozott a témával – az akkor megszületett szöveget Gollowitzer Dia áldozatos szerkesztői és korrektori munkájával, és további adalékokkal sikerült kihagyhatatlan e-kötetté varázsolni. Hogy mi is a machinima? Valamilyen virtuális környezetben, valós időben forgatott filmeket takar: a félig animációs, félig hagyományos filmes forma a videojátékos közösségben alakult ki, melynek gyökereit a geekszubkultúrában találjuk meg. De a teljes háttérhez el kell olvasni a hiánypótló e-könyvet! A kötetben említett animációkból egy egészen impozáns csokrot is összegyűjtött a szerző, hogy a szöveg és a statikus képek mellett folyamatában is illusztrálja, pontosan miről is van szó. A témában magyar nyelven elsőként megjelent e-könyv két verzióban: Kindle, illetve epub formátumban tölthető le teljesen ingyen!

Standard