blog

Kurzusaim a következő, 2008. őszi félévre

Eljött az ideje, hogy a nagy nyári gondtalanságba belecsöppentsem az altatásban leledző pánikrohamot, és nagyvonalúan előrevetítsem, hogy bizony szeptembertől – minden ellentétes híreszteléssel szemben – lesz új szemeszter, és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy megjelentek a kurzusleírásaim (vagyis én is elkezdtem a lelki ráhangolódást az elkövetkezendő félév időszakára). Hamarosan megjelenik egyébként az Intézet teljes kurzuskínálata is, úgyhogy tessék árgus szemekkel figyelni, milyen kurzusokra lehet rástartolni az ETR nyitásakor!

Akkor röviden arról, hogy tőlem mire lehet számítani: először is, ott lesznek a már megszokottnak is mondható, legalább egy alkalommal már futott kurzusaim, így aki annak idején nem került be, most ismét próbálkozhat – feltéve, hogy megfelel a feltételeknek, például a BA-MA kerítését nem lehet átugrálni, és természetesen továbbra is életben vannak a preferenciára vonatkozó elbírálási pontok (BAT, MAT, felsőbb év), és persze a kedvencem, az első alkalommal való személyes megjelenés! A filmes programnak szól az A tömegfilm esztétikája című előadás, amely filmelméleti és filmkritikai áttekintést nyújt, kapcsolódva az Encounters of the Filmic Kind elméleti horizontjához. A Writing Skills elsőéveseknek szóló nyelvi gyakorlati kurzus, ahol elméletileg sikerül majd különböző írásmódokat jól begyakorolni, hiszen ez valójában készségfejlesztő kurzus. A Narrative Strategies in Contemporary American Fiction négy regény és a szeminárium találkozása némi narratológia fénytörésében, ahol kedvencek is akadnak – mind irodalmi, mind pedig elméleti szinten is. A Film & Genre a filmes műfajelmélet kortárs állapotát térképezi fel, nem kevés kritikai éllel, és egy átfogó elméleti-kritikai háttérrel. Az Adaptations mindenféle adaptációs folyamatot vizsgál majd: a szokásos regény-film pároson túl televízió-film, film-film, képregény-film, film-regény, stb. relációk is sorra kerülnek.

És végül, de egyáltalán nem utolsó sorban (sőt!), jelen kutatási irányultságom megfelelőjeként jön a tavalyi Digital Theory, bevezetőnek szánt kurzusa után a Digitized Culture, ahol a digitális, szoftver kultúra kritikus vizsgálata folyik majd olyan témakörök segítségével, mint például a reprezentációs média dominanciák változása, virtualitás, részvételi kultúra, interfész, cyberspace, adatbázis vs. narratíva, szoftver vs. hardver, és természetesen ezek ránk gyakorolt, kulturális hatásai.

Aki kedvet érez, hogy a fenti témák valamelyikének taglalásában részt vegyen, az pedig a megfelelő alkalommal jelentkezzen, és remélhetőleg ismét nagyszerű csoportokkal telik el ez a félév is.

Standard