blog

Kurzusaim 2009 tavaszi félévére

Eljött hát az idő, hogy végre kiderüljön, miféle kurzusokkal rukkolok elő a következő, tavaszi félévben. Nagy meglepetésekre nem kell számítani, bár kétségtelen, hogy egy új előadás azért bekerült a kínálatba BA szinten, ami számomra azért lesz kihívás, mert egy MA szintű szeminárium anyagát kell teljesen átgyúrni BA-s előadássá, és hát a téma sem a legegyszerűbb, de remélem, sikerül élvezhető és informatív egészet kihozni belőle. Mint mindig, most is a kurzusaimnak szánt oldalon lehet szemezgetni a megirdetendő óráim között, ismerkedni a leírásokkal, szokni az időpontokat. Egyetlen kurzusnak nincs még véglegesítve az időpontja és helyszíne – ezen még dolgozom, hogy ne legyen teljesen barátságtalan időpontban (jelenleg péntek délutánra van időzítve). Uff!

Standard

7 thoughts on “Kurzusaim 2009 tavaszi félévére

  1. sharkfur says:

    Ez nem járja :O

    Vót ott több is…de a legtöbb diák elment Ukrajnába gázt vadászni, és ezért nem nyílt lehetőségük hivatalosan jelentkezni. Ok…megyek a TO-ra…(azt pedig senki sem akarhatja)

  2. Klára says:

    “egy MA szintű szeminárium anyagát kell teljesen átgyúrni BA-s előadássá”- ez most színvonal-csökkenést eredményez? Leszállítod az átadandó tudás- mennyiséget? Tudom, hogy nem lesz minden Ba-sból MA, hiszen éppen ez a cél. Vagy ma nagyon negatív vagyok? Nem hinném… Hmmm. Miből gondolod, hogy a szint MA? Hogyan mérhető a kimenet? 🙂 Általában nincsenek erre szabványok, pusztán szubjektív nézőpontok léteznek. Már csak elméleti szinten agyalok ezen. Ugyanis éppen ez az, ami nem mérhető, ebbenáll az oktatás minőségének megfoghatatlansága. Nincsenek objektív mérőszámok, nincsenek követhető, atombiztos gyakorlatok.
    Azért szorítok, hogy legyen elegendő diákod. De lesz is, csak megfagytak útközben. (Húha, ez nagyon ócska volt. Bocsi.)

  3. Klára says:

    Ja, péntek du. csak a valóban elhivatottak lesznek jelen. Ez azért jelent vmit.:)

  4. @Klára: Nem színvonal, hanem szint csökkentésről van szó. A kurzus anyagának mindig arra az előzetes tudásanyagra kell épülnie, ami az adott képzési szinten elvárható. Ebben semmi szubjektív nincs egyébként: erre van a hálóterv, a különböző bevezető előadások és szemináriumok – ezt kell figyelembe venni. A kreditek jelzik, hogy egy adott szinten mekkora terhelés várható el egy kurzus teljesítéséhez, és az érdemjegy az, ami a színvonalat, a minőséget jelzi. Itt is lehet valamennyire minimalizálni a szubjektivitást: egy feleletválasztós teszt esetében nehéz szubjektív ítéletet hozni szerintem. A lényeg, hogy nem várhatja el senki – szerintem legaláábbis – egy bevezetőkön átesett, de semmi átfogó kurzuson megszerzett ismerettel rendelkező másodévestől, hogy egy ötödévesnek szóló speciális, szűk szakterületű tartalommal megbirkózzon – ezért van a szintezés. Viszont a szint nem színvonal. A feladat az tehát, pl. ebben az esetben, hogy megtartani a kurzus színvonalát (ha volt neki), és a leadandó anyagot úgy átformálni, hogy a másodéves is tudjon vele mit kezdeni, máskülönben semmi értelme az egésznek. Attól tehát, hogy más az adagolás, a magyarázat, a struktúra, még lehet magas színvonalat produkálni.

  5. Klára says:

    Megnyugodtam. Teljesen kielégítő volt a magyarázat. Okvetlen jelentkezem az egyik kurzusra.

Comments are closed.