blog

Képi fordulat a keresőpiacon?

Viewzi.com Amikor az ember keres valamit az interneten, akkor szépen akkurátusan igyekszik ügyes keresőszavakat bepötyögni – a statisztikák szerint többnyire – a Google rubrikájába, majd egy entert követően egy tömény (vagy kevésbé tömény) listából válogathat. A baj ezzel általában az, hogy a találatok között több az irreleváns, mint a hasznos link, így egy idő után igen frusztráló lehet a keresgélés. Itt lép be egy új versenyző a piacra, a Viewzi, ahol rájöttek arra, hogy nem abban kell versenyezni a nagyokkal, amiben lehetetlen lenyomni őket, inkább fel kell őket használni saját sikerünk érdekében. A Viewzi ugyanis nem elsősorban keresőmotort fejleszt, hanem a meglévő keresőket felhasználva gyökeresen megváltoztatja a megjelenítést, a választási lehetőségeket, és sok esetben így nem csak szemet gyönyörködtetve jelenítik meg az egyes találati listákat, hanem még szűrést is tudnak alkalmazni. Meg is mutatom, hogyan.

Az jól látható, hogy a szűrések tematikák szerint történnek: sztárképek, receptek, videók, stb. nézetek felhasználásával, amelyek megjelenítési módja kicsit variálható is, de a lényeg, hogy jól felismerhető, és a legrelevánsabb adatokkal spékelik meg a képi részt. Külön érdekesség, hogy az egyes tematikus keresésekhez nem csupán elrendezésében, de stílusában is más-más megjelenítést rendeltek, így a könyvkeresések külalakja merőben eltér a receptekétől, ami azért nem hátrányos, valljuk be.

Ha negatívumot kell említeni, akkor annyit lehetne elmondani a Viewzi-ről, hogy néha felhalmozza a hülyeséget, és elárasztja az oldalt nagyrészt irreleváns találatokkal: ez valószínűleg annak tudható be, hogy a beta stádiumban leledző keresőben nem lőtték be pontosan, melyik nagy kereső találati sorrendjét fogadják el elsődlegesnek, vagy milyen szinten engedjék meg a keveredést a találati listák között. Nyilván dolgoznak rajta, mások is észrevették ezt, így mielőtt élesítenék a keresőt, ki is fogják javítani a gikszert (jellemzően a magyar ékezetes megoldásoknál ugyancsak értetlenkedik egy kicsit az algoritmus…).

Összességében tehát a megjelenítésre fekszik rá a Viewzi keresője, ami nagy előny lehet, főképpen azért, mert böngészőfüggetlen megoldásként lépnek majd a piacra, és a látvány mellett a szűrések, tematikák ápolására is odafigyelnek, és szerény véleményem szerint talán ez lehet az a pont, ahol kiugrást jelenthet a tevékenységük. Majd meglátjuk.

Standard

Képi fordulat a keresőpiacon?” bejegyzéshez egy hozzászólás

Hozzászólások lezárva.