blog

Kell a vasút…

MÁV káosz

Ášgy kell nekem, minek utazgatok pénteken, ha történetesen tizenharmadikára esik. A múltkor húsvéti üdvözletemet küldtem a Volánbusznak, és szépen csendben bezzegeltem, hogy a MÁV milyen szépen felkészült a rohamra. Erre tessék, péntek 13: felső vezeték szakadás, és ki tudja még mi – merthogy szeretett vasút társaságunk nem képes normális (mit normális?! Minimális!) tájékoztatást adni az utazóközönségnek. Akkor sem megy, ha kérdezik, sőt, jobb, ha nem hergeljük őkelmét. Zavarba jön a MÁV kollektíva, ha az ember figyelmével tünteti ki, és kérdéseket zúdít rá hogyléte felől érdeklődve. És ilyenkor derül ki, hogy nem csak a jámbor utasokat, de saját dolgozóikat sem képesek felhomályosítani arról, hogy most éppen miért késik 260 percet az IC(-nek csúfolt meztelencsiga), miközben az egy mondatos utastájékoztató 100-150 perc plusz hawaii-t ígér…

Bosszantó dolog a késés és a fennakadás önmagában is, de ha az ember tudja, miért van, könnyebben alkalmazkodik a helyzethez. Nem értek a MÁV-technológiához, így nem tudom, mennyi idő és energia megjavítani egy vezeték elszakadását vagy netán pótlást eszközölni. Józan paraszti ésszel azonban csendesen érdeklődnék: biztos normális dolog ilyenkor, hogy egy országrész közlekedése becsődöl egy vezeték rakoncátlansága miatt? Nem lehet, hogy egy ekkora cég fel legyen készülve ilyen hihetetlenül extrém helyzetre? És nem lehet, hogy a hiper-szuper vadiúj EU-s támogatással turbózott szakaszon valami nem stimmel, mert mindig ott van a probléma, ahol viszont a régi vezetékek és sínek futnak, ott alig van fennakadás? Ez a modernizáció?

De sebaj, jön a kalauz, aki szakértő szemmel vizslatja a jegyeket, ellenőrzi a jogosultságokat, majd laza mozdulattal úgy vájja bele a hordozható IC-telefonjának csatlakozóját a dugaljba, hogy szétmegy az amúgy is fejlett IC-hangrendszer, és mindezt képes tetézni azzal, hogy egy percnyi kotorászást követően az ajtók sem működnek… Tetszenek a letűnt szlogenek – “Hív a vasút, vár a MÁV”; “Kell a vasút Európában” – mert nagyon őszinték. Nézzük csak: “hív a vasút”, de mire odaérsz, már csak a MÁV vár rád, mert a vasút kell Európának is… Azért nem lett volna rossz, ha marad nekünk is valami belőle. Ha már Budapest helyére sem sikerült a múltkoriban világvárost építeni…

Standard

Kell a vasút…” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Zsanett szerint:

    Ehem, a múltkori Mávos sztorimat bővíteni nem szeretném, csak egy teljesen érdeklődő jellegű kérdésem lenne. Hátha tudja itt valaki, hogy miért van az, hogy a hetente mindig ugyanabban az időben induló és érkező vonat miért indul és érkezik mindig más és más vágányokról/ra? Félreértés ne essék, nincs ebben nagy hiba, különösen amikor már leszállok akkor édesmindegy, melyik vágánynál, merő kíváncsiságból kérdezem. Tudja-e valaki?

  2. Nóra szerint:

    Hát milyen hót unalmas vóna, ha mindig ugyanabban az időben, ugyanoda érkezne? Eddig különböző időkben ment, és ez nem untatta a nagyérdeműt. Most biztos unatkoztak. Ágy viszont nem… 🙂

Hozzászólások lezárva.