blog

Hív a vasút… ne menj!

Csak gondoltam, jelentem, ha már az országos média nem képes, mármint vasút illetőséggel, ünnepi hétvégére tekintettel, hogy sikerült délelőtt fél 11-es indulással sikerült Budapestről Szegedre eljutni este háromnegyed hétre. Hogy csináltam? Csupán megnéztem a menetrendet, időben kicibáltam kis családom Kőbánya-Kispest fantasztikusan dizájnos pályaudvarára, majd a jegyek megváltását követően vártam a vonatot. Nem jött. Baleset. Állítólag halottak napja alkalmából valaki épp ezt az időpontot választotta saját életének kioltására. Hátom teljes órát áll az egész Cegléd-Szeged vonal.

saját munkatársaikat nem tájékoztatták a MÁV központjából, mi is okozza a nem várt fennakadásokat.

Aztán négy (igen, 4 db) InterCity vonaglik a Nyugati felé, de onnan kifelé egy sem. Aztán első fecskékként megérkeznek a Záhony felé és a Szolnok felé közlekedő vonatok – szegedi egy sem, igaz, már fél kettő, és a 11-kor induló IC-t eleve törölték. Mire jönne a 12-es, újabb baleset történik: a hangosbemondó közli, hogy ma erre már vonat nem megy… Mindezt azután, hogy másfél órán keresztül a pályaudvaron dekkoló tömeget nem tájékoztatták arról, valójában mi is történt, miért is nem indulnak a vonatok. Még jobbat mondok: saját munkatársaikat nem tájékoztatták a MÁV központjából, mi is okozza a nem várt fennakadásokat.

Valójában egyébként a MÁV saját hatáskörén belül intézte el, hogy a déli országrész megközelíthetetlenné váljon a pénteki napra. Ugyanis kétszer is sikerült a pestszentlőrinci állomáson a felújítások során összecsókoltatni egy teherautót egy éppen arra vonuló tehervonattal. Na, ilyet csak ők tudnak. És olyat is, hogy elfelejtsék tájékoztatni az utazóközönséget és saját munkatársaikat – például a felbőszült utasok tömegével szemben egyébként meglepően higgadtan és illedelmesen válaszolgató jegypénztárban ülőket.

MÁV-Start? Na, neeeee. MÁV-Stop. De most. Rögtön!

Standard

Hív a vasút… ne menj!” bejegyzéshez ozzászólás

  1. emmmmma szerint:

    Biztos kellemes lehetett… 🙁 Én szerdán szerettem volna emberi időben haza jutni Szegedről Nyíregyházára, ezért felszálltam a 13.20-as vonatra,ami egyébként kettőkör volt hajlandó elindulni (titokzatos okokból)ám időközben még másfél órás késést sikerült összednünk Szolnokon, mivel kiderült hogy várunk valakire. A mozdonyvezetőre.. az eddigi ittas volt és ezért próbáltak szerezni egy újat.. Ami a legszörnyűbb az egészben, hogy időközben több vonat elment Nyíregyházára és a kalauz csak állt a vonat elején és nem tájékoztatott senkit- mivel hát a hangosbemondó sem működött tökéletesen, a bemondónő artikulációjáról nem is beszélve – csak utólag jegyezte meg, hogy ő ott állt a vonat mellett végig, bármikor meg lehetett volna kérdezni, és az utasok a hülyék..akik amúgy semmiről sem tudnak… Kérdezem én, a kalauznak nem dolga-e a tájékoztatás és az utasok segítése, vagy pusztán lyukasztgatásért és büntetésért alkalmazzák őket??
    “MÁV start. Több idő jut a búcsúra.” Igen, órákkal több…

  2. Na, ez sem semmi… tavaly nem működött a fűtés télen a vagonokban, rákérdeztünk, lehet-e tenni valamit, a válasz annyi volt, hogy nem, mert az utasok elbabrálták… csak tudnám, hogy sikerült…

Hozzászólások lezárva.