blog

Hirdetések a Facebookon

Nagyon érdekes hirdetési modellel találkoztam a Facebook oldalain, ami egyrészt nagyon sokat segít persze magát a felhasználót célcsoportként definiálni, másrészt dialógusra szólítja fel, ami pedig ismét jó a hirdetőnek, ugyanis a felhasználó véleményezi, értékeli a hirdetést relevancia, érdekesség, és egyéb szempontok alapján. Amikor megjelenik egy oldalsávban egy hirdetés, akkor három ikon is előkerül közvetlenül alatta: egy “tetszik” (tudod, hüvelykujjal felfelé), egy “nem tetszik” (hüvelykujjal lefelé), és egy “újat kérek” (nyilacska). Ha tetszik, vagy pont ellenkezőleg, nem tetszik az adott hirdetés, akkor rákattint az ember valamelyik ikonra, és egy felugró ablakban pillanatok alatt indokolhatja döntését – elvileg ez befolyásolja azt, milyen típusú hirdetések jelennek meg majd Facebook-os barangolásaink során, és persze közvéleménykutatást is jelent a hirdetőknek, akik pedig a beérkező információk alapján tudnak változtatni: itt ugyanis érdekük, hiszen 1) ha valaki veszi a fáradtságot a kattintáshoz, akkor valószínűleg érdemes átgondolniuk a véleményeket és levonni a konzekvenciát; 2) nyilván azt szeretnék, hogy minél többször, több helyen legyenek jelen, minél több kattintást generáljanak. Kár, hogy ezt egyelőre csak interneten lehet egyszerűen és hatékonyan megvalósítani…

Standard