mellesleg, web

Hétköznapi SEO

pizza Van az úgy, hogy az ember arra fanyalodik, hogy megkeresse egy étterem vagy pizzéria elérhetőségét az interneten, de mindezt úgy, hogy csak a következő paramétereket tudja: 1) kitűnő pizzát sütnek; 2) olaszos a neve; 3) Szeged fő sétálóutcáján van. Beütjük tehát ezeket kulcsszavakra szűkítve a legismertebb keresőkbe, és – semmi. Variálunk, totózunk, próbálkozunk – semmi. Elavult információk, hibás adatok, ennyi csupán a jussunk. Ášj médiáról visszalépünk a régebbi felé: telefon. Tudakozó – semmi. Különleges tudakozó – hosszabb próbálkozás, de semmi. Így másik pizzaforrás felé irányul a figyelem, ezt az üzletet a tulaj bukta. A megoldás ugyanis később érkezik: hirdetőújságból sikerül azonosítani a szellempizzériát. Megnéztem a honlapjukat – bizony, van nekik – és egyértelmű, hogy csak azért van, hogy “legyen”, vagyis sok más hasonló honlaphoz, csak azért virít a szörnyen csicsás felület az internet széles választékának szénakazaljában, hogy ha valaki véletlen konkrétan ellátogat oda, akkor nehogy üres oldalt találjon, mégiscsak 2009 van. Hát, ideje lenne ráébredni, hogy ha már 2009 van, akkor ez édes kevés. Rossz dizájn, borzalmas kódolás, amatőr SEO – és máris kimarad az a vásárlókör, akik egyébként egyértelműen célcsoportja a vállalkozásnak. Nem tudom, kinek kellene szólni, de rá kellene bírni a magyar vállalkozásokat, hogy ha már “fontosnak tartják”, hogy “ott legyenek a weben”, talán áldozzanak is arra, hogyan vannak ott. Mert néha ott vannak bár, de még sincsenek. És hiába sütik – például – a pizzát, mert amíg nem szagérzékeny az internet, rajtuk fog maradni. Márpedig a pizza frissen jó…

Standard

2 thoughts on “Hétköznapi SEO

  1. Szilárd says:

    Egyébként láttál már valaha jól összerakott pizzéria honlapot? Ágy visszagondolva én még egyel sem találkoztam…

  2. Igazad van – a kevés kivételtől eltekintve borzalmasak a pizzéria (és az étterem) honlapok úgy általában is. Ráadásul sok esetben használhatatlanok is…

Comments are closed.