utazás

Hajókázás a Dunán

Majdnem egy éve volt, hogy a BKV vonaljáratával hajókáztunk egy kicsit, és most ismét útra keltünk a Dunán, egy kicsit hosszabb útvonalat bevállalva. A menetrend szerint a Boráros térről 10-kor induló járatot szemeltük ki, de végül kicsit csúsztunk, így inkább egyenesen a következő megállóba, a Petőfi térre mentünk, hogy elérjük a hajót. Keresgéltük a stéget, majd végül az Uszály Strand bejáratánál leltük meg a BKV tábláját, ami azért gond, mert a strand nyilván nem a menetrendszerinti megálló. Jó magyar szokás szerint tájékoztató sehol, és természetesen a strand üzemeltetői sem tudnak semmit arról, hogy akkor merre keresgéljünk tovább, így irány a 10-11-es stég valamelyike, ahol nem áll hajó, és talán lesz esély. A 11-esnél mégis éppen beszállást bonyolítanak egy kisebb sétahajóba – amikor meg is látjuk a Duna közepén haladó BKV vonaljáratot is, naná, hogy esze ágában sincs megállni…

Ez a hajó elment...?

A sétahajó legénysége integetett a BKV-s kapitánynak, hogy itt azért volna néhány felszálló, mire a két hajó szépen helyet cserélt, beszálltunk, és megtudtuk, hogy nem pusztán áthelyezték a megállót, hanem egyszerűen nincs megálló, amíg a strand üzemel a helyén. Hogy ezt a BKV miért nem képes sem a helyszínen, sem a honlapjukon jelezni, azt – gondolom – teljesen felesleges kérdezni: nyilván macerás mindkét verzió. Egyébként is kisebb csoda, hogy az emberek egyre többen tudnak erről a hajós vonalról, hiszen – megintcsak alap BKV-s hozzáállás – sehol nem hirdetik (a honlapon is az “egyéb” címszó alatt bújtatták el), pedig versenyképes árakkal dolgoznak, így igazi konkurenciát jelenthetnének a sétahajókat üzemeltető cégeknek.

Budai vár

Végül úgy döntöttünk, hogy nem megyünk teljesen végig, a Pünkösdfürdői strandolást kihagyjuk, és a Római parton szálltunk le, ahol gyorsan ebédidőt szavaztunk meg. Az Evezős sörkert lett a befutó, amit nem bántunk meg, mert olyan tökéletesen grillezett hecket és krumplit kaptunk, hogy az simán felülírta eddigi heckfogyasztási élményeinket. (Ráadásul Till Attila révén celebspotting is volt extraként.)

Ebéd

A forróságban aztán másra sem vágytunk, csak hazaérni, amihez ismét a BKV-hez kellett fordulnunk, aki ugyebár szokott módon, késéssel, légkondi-mentesen tette a dolgát, az időjárásra való tekintettel talán komótosabban, mint valaha. Az élményt elrontani azért mégsem tudta 🙂