blog

Google PR: hirtelen ugrás

Őszintén szólva annyi mindenki beszél a Google PR fontosságáról, főleg természetesen arra az esetre nézvést, hogy ha az ember kereskedik, vagy csak úgy, hobbiból szeretne a Google kereséseknél az első oldalon (vagyis általában az első 10 link között) szerepelni, hogy gondoltam, talán elég idő telt el január óta, amikor elindult a dragonweb.hu zéró PR értékkel természetesen, ahhoz, hogy most rápillantsak, hol is tartok. Hihetetlen megdöbbenésemre nulláról rögtön 5-re ugrott a PR értékem a 10-es skálán. És mindössze négy teljes hónapra volt szükségem amellett, hogy igazából az égadta egy világon semmit sem tettem azért, hogy kicsit előkelőbb helyezésre tegyek szert. Olvastam már sok SEO tippet, hogyan lehet a webhelyünket “előkészíteni” a keresők számára, hogyan lehet még jobban helyzetbe hozni, de számomra bebizonyosodott, hogy a kérdés az alapoknál már el is dől.

A webhely alapja

Nem mindegy, milyen alapra képzeljük el webes jelenlétünk, megmutatkozásunk felépítését. A statikus honlapok egyre inkább kimúlóban vannak, helyüket dinamikus tartalomkezelő rendszerek veszik át. Ez az első lépés, ám észnél kell lenni, milyen szoftverre adjuk le a voksunkat. Amikor a WordPress mellett döntöttem, akkor természetesen egyszerű kezelhetősége nyomott legtöbbet a latban, de utólag is megerősíthetem, hogy kitűnő választás volt, hiszen a program struktúrája eleve olyan alapot képez, amely kedvező a keresőoptimalizációhoz. Ehhez már csak egy szemantikailag helyesen elkészített sablon kell, és máris egész jól áll a szénánk. (Ne legyünk kockafejűek, természetesen más tartalomkezelő is van a világon, és nyilván azok használói rájuk esküsznek – és nyilván nekik is igazuk van! A Joomla!-ról tudjuk, hogy hasonlóan jól működik, és nemrégi Textpattern-kísérleteim szerint az is okos szerkezet – kivéve, hogy míg a Joomla! és a WordPress vígan telepíthető, addig a Textpattern több szerveren is olyan kövér 500-as hibákat dobál, hogy az ember haja égnek áll… Ezt időközben sikeresen megoldottam: mint mindig – “do it yourself” verzióban… így a TXP-vel folytatódnak a kísérletek.)

Permalinkek

Az állandó linkek megformálása ma már alap követelmény: senki sem szeret egyébként sem olyan elérési utakat észbe vésni, ami írásjelek, számok, betűk és egyéb figurák összességéből tevődik össze. Vagyis a http://dragonweb.hu/id_p?xyz&@98ad_89 helyett talán jobban mutat a http://dragonweb.hu/archivum elérési út… És a keresők is azt szeretik, ha már az elérési út tartalmazza az oldal címét! Én a bejegyzéseimnél az év/hó/nap/bejegyzés-címe verziót használom: így rögtön minden információ ott is van magában az elérésben. Ášgy tűnik, be is vált.

A legfontosabb láncszem: a tartalom

Akárki akármit mond, saját példám azt látszik bizonyítani, hogy nem a keresőszavak keresőkbe történő bejuttatása és egyéb közkeletű praktikák hozzák meg hosszabb távon az üdvösséget (vagyis a magasabb PR értéket például), hanem a rendszeresen frissített tartalom. Ez szerintem az elsődleges, amit a technikai jellegű paraméterek mellett figyelembe kell venni. A keresőrobotok ugyanis állítólag rühellik, ha visszatérésükkor minduntalan ugyanabba a tartalomba ütköznek (nem tudom elsőkézből az infót, mert mindig akkor járnak errefelé, amikor nem vagyok itt – nem találkoztam még velük személyesen). Ha a dinamikusan változó tartalom mellé még egy olyan XML webhely térképet is létrehozunk, amit a keresőrobotok kifejezetten csemegének tekintenek, nyert ügyünk van! Én egy okos plugin segítségét veszem igénybe, amely akkurátusan létrehozza az oldaltérképet, és ezzel együtt jelez a Google-nek is, hogy új tartalom került az oldalra, küldje csak a pókokat.

Kíváncsi vagyok, mikor változik legközelebb a DragonWeb PR-ja, és persze – nem mellékesen – hogy merre: ugyanis a helyezésért meg kell dolgozni. 🙂

Standard