blog

Eheti sajnálatos: MÁV e-ticket problémák

A múltkor már beszámoltam arról, hogy a MÁV-Start e-ticket szolgáltatásánál használatos terminál éppen előttem hibásodott meg, de a hibabejelentést követő pár percben már ki is javították a hibát, így nem kellett a vonaton felesleges adminisztratív procedúrának kitennem magam – na, most viszont sikerült… Nem volt időm ugyanis megvárni, amíg valaki a központból működésre bírja a szoftvert, így kénytelen voltam utasleadási lapok megírását eszközölni a jegyvizsgálóknál. A helyzet azért volt faramuci, mert már Szeged felé kiderült, hogy a jegyvizsgálókat meglehetősen hiányosan készítették fel az ilyen helyzetekre – minimum tízszer kértek zavarukban elnézést, hogy egyrészt nem tudják, pontosan mit is kell tenniük most, mit kell felvezetniük a lapra, másrészt pedig azért, mert annyit azért tudnak a rendszerről, hogy én bizony rendben kifizettem előre a jegyemet, és a MÁV hibájából van most ez az egész hercehurca. Szóval nem nekem volt problémás az egész, inkább nekik. Csakhogy van azért nekem is némi problémám, illetve nagyon úgy néz ki, hogy lesz. Ugyanis bár nyilvánvalóan nem kell kifizetnem a kvázi-büntetést (jeleztem, hogy ez eleve aggályos, mármint hogy a rendesen fizető utasokat is “megbünteti” a MÁV, holott egyértelműen a cég nem tudta biztosítani a rendszer működését), a jegyeket gyanítom, soha nem fogom megkapni. A gond ezzel az, hogy a jegyek nélkül nem tudom elszámoltatni a költséget.

A MÁVDIREKTnél fogalmuk sincs arról, mit lehetne tenni – az nyilvánvalóan nem megoldás, hogy miután már kaptam egy “büntetést”, a célállomás termináljának segítségével nyomtassam ki a jegyeket, és visszafelé máris megkímélném magam az újabb utasleadási laptól, hiszen ez nagy valószínűséggel feldolgozhatatlan adminisztratív traumát okozna a rendszernek. Kihagynám. Az egyetlen tanács, amit a telefonos ügyfélszolgálat adni tudott, annyi volt, írjak a központi ügyfélszolgálatnak, vázoljam a problémámat, és várjak a megvilágosodásra. Elkértem a telefonszámukat – csakhogy olyan nincs. Igen, nem csalás, nem ámítás, MÁV Központi Áœgyféllszolgálat: NINCS TELEFONSZÁMUK! Csak egy postafiók címet tudtak adni (utánanéztem, elvileg van emailjük, írtam nekik, kíváncsian várom, hogy valaki olvassa-e…), oda kell küldenem az utasleadási lapokat és ugyanitt kell vázolnom a kérésemet is. Csak azt nem tudom, hogy ha még a lapokat is elküldöm nekik, akkor vajon mivel igazolom a munkáltató felé, hogy mi történt… (oké, beszkennelem, fénymásolom, de az eredeti dokumentum nem lesz a kezemben, hogy csatolni tudjam, és Magyarországon mindenki eredeti dokumentumot kér mindenhez…).

Azt azért meglehetősen sajnálatosnak gondolom, hogy ennyire átgondolatlan a rendszer, hogy senki nem dolgozott ki forgatókönyvet arra nézvést, hogy a rendszer hibáiból fakadó problémákat hogyan is kezeljék. Minden épkézláb rendszer, szolgáltatás felépítése közben elvileg ugyebár illik beépíteni a hibaüzeneteket, és kidolgozni a problémák megoldásának útjait – úgy tűnik, a MÁV ismét spórolt valamin. És ismét az utasok kontójára megy az egész – holott mindenki tudja, ki a hibás… Sajnálatos.

Standard

One thought on “Eheti sajnálatos: MÁV e-ticket problémák

  1. Ez annyira magyar (hungarikum), hogy az már nem is vicces. Csak egyszer eljutnánk már odáig, hogy valami apró dolog történik is.
    A rendszer egyébként jó, csak az utas lehet hibás.
    A rendszer jó, valaki nagyon sokat keresett vele, tehát jó! Csak te lehetsz a hibás!

Comments are closed.