blog

Budapest téli megszállása

Mivel Magyarországon élünk, nem vagyunk célcsoportja annak a kreatívnak nevezett kampánynak, amely Budapestre csalogatja a télen üdülni vágyókat, mégpedig azzal az ajánlattal, hogy töltsenek nálunk három éjszakát, és a negyediket ajándékba kapják. Az alapötlettel és a csalival nincs is semmi baj, sőt, végre kitaláltak valami átfogó koncepciót, valami turistacsalogatót, aminek értelme is van. Azonban néhány kreatív anyaggal szerintem kissé az ízlés és a jófejség határait döngetik – a mi kárunkra. Csak röviden, amolyan országimázs jelleggel jegyezném meg…

A Budapest Winter Invasion reklámanyaga úgy, ahogy van, egy rossz vicc. A fenti képen ugyanis eleve furcsa nyelvtani megoldást olvashatunk, hiszen a szöveg arra irányul, hogy itt voltak (kéretlenül!) a rómaiak 400 évig, aztán a törökök 150 évig, majd a szovjetek 45 évig – és a kedves turista lesz az első, akit szívesen látunk egy éjszakával többre… Minél többre? A 45 évnél, a 150 évnél, netán a 400 évnél? Szegény turista rögtön valami genetikialag kifundált élettartamhosszabítást remélhet, gondolom. És egyébként is: nem furcsa a megszállás analógiájára építeni egy turistacsalogató kampányt? Semmi baj, gondolhatná a jóhiszemű ember, de mit gondol a nemzeti öntudatra ébredő olasz, török, vagy ex-szovjet államból érkező turista?

A videospot is érdekesen tálalja a látnivalókat: a rómaiak után még ott van Acquincum, a törökök után itt maradt néhány érdekesség, pl. fürdő, na de a szovjetek? Vajon mit hagytak ránk, hogyan alakították a kulturális tárházat a Lenin-szobrokon túl? A videó elárulja: matrojskababákkal! Kedves turisták! Pest azért tényleg megér egy estet!

Standard