gasztro, publikáció

A kávé napjára hangolva

Majdnem pontosan egy évvel ezelőtt írtam a kávé világnapjával kapcsolatban, és azóta is töretlenül tombol az újhullámos kávékultúra hazánkban – mi sem illusztrálja ezt jobban, mint a látszólag naponta nyíló új helyek száma. Mára már egyáltalán nem okoz nehézséget beszerezni a minőségi kávét otthonra sem, egyre több online értékesítő havi előfizetési csomagokkal is előrukkol, és eszközök terén sem állunk rosszul, így kimondhatjuk, hogy ez a harmadik hullám végre tényleg végigsöpör Magyarországon. Most, hogy az idei kávé napjára készülünk, aminek ismét lesz hivatalos rendezvénye is (helló, ha valaki szeretne csevegni, ott tuti, hogy megtalál, egy fényképező lifeg majd a nyakamban, és ki-be rohangálok szüntelen), valami véletlen folytán a #BREW-kísérlet is ismét előtérbe került – egyrészt egy tanulmány, másrészt egy újabb előadás apropóján.

Történt ugyanis, hogy mivel az Instagramos újhullámos kávés közösséget vizsgáló kísérlet a Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoportjának égisze alatt zajlott (illetve még mindig zajlik), várható és sejthető volt, hogy előbb-utóbb valami tudományosan is értékelhető kimenete lesz a projektnek, ami most valósággá is vált, hiszen a Digitális Bölcsészet című szakfolyóirat első számában meg is jelent az a tanulmány, ami az eddigi beszámolóknál és előadásoknál mélyebben, és tudományos háttérrel megtámogatva szól az elmúlt immár majdnem három év kísérletezgetéséről. Igyekeztünk minden olyan kontextust feltárni, ami érdekes lehet, így az esztétikai és fényképészeti háttéren túl a marketinges oldal is erőteljesebben jelenik meg, hiszen így kerek egész a tanulság is. 

És ha már a tanulságoknál tartunk: vasárnap A kávé napja rendezvényén délután fogunk előadni, ahol persze azt is megpendítjük, hogy a kísérlet nem állt és nem is áll le, sőt, egészen konkrét ötleteink körvonalazódtak az utóbbi időben azzal kapcsolatosan, mit és hogyan is kellene a továbbiakban vizsgálni. Mindezt természetesen az Instagram működésében bekövetkezett változásokra hangolva igyekszünk minél hamarabb beindítani, így várható, hogy ezek az eredmények kerülnek előtérbe a jövőben, és a most megjelent tanulmány a kutatás első fázisának lezárásának tekinthető. Szóval kövessétek továbbra is a #BREW Instagramját, mert a jó kis kávés tartalmon túl, beleláthattok egy-egy kísérleti fókusz megvalósításába is a tervek szerint.

Standard