blog

10 éves a Metropolis

10 éves a MetropolisMegküzdöttem a viharos széllel és a BKV-val, és éppen csak a legelejéről maradtam le a Metropolis 10. születésnapja alkalmából rendezett zsúrnak, amit a 38. Filmszemle helyszínén, a Palace Mammut egyik termében rendeztek. Pedig éppen egy kis bejátszást láthattak az időben helyet foglalók, ami tulajdonképpen a Metropolis születését mutatta be. Ezt követően Varga Balázs tekintette át a 10 év eredményeit, történéseit, felkonferálva az új nemzedék eljövetelét (mintha ők ugyebár éppen kiöregedőfélben volnának…), és Varga Zoltán szólt pár szót a készülő Metropolis számról, ami történetesen a _Metropolis_ról fog szólni. Vincze Teréz (igen, Balázs jelezte is, hogy megtévesztő a szerkesztőségi névsorban a “V” többség, de állítólag nem szándékos…) először a legfrissebb számot mutatta be, amely az iráni filmekről szól, majd jelezte, hogy jó lesz gyorsan beszerezni, merthogy az utóbbi időben nagy keletje lett a folyóiratnak, és az újabb számok közül is van már olyan, amit elkapkodtak (pl. a Lars von Trier szám – bár valószínűleg nem miattam…).

Vincze Teréz és a beizzított tortaNem maradt el a nagyon várt webhely bemutatója sem: a címen már megtekinthető az új design-nal megspékelt virtuális Metropolis, ahol a tervek szerint a nyomtatásban megjelent szövegek nagy része is olvasható lesz (néhány csak regisztrációt követően, mert van ugye a kopirájt, de lesz olyan is, amely nem jelenhet meg, mert szerzője valamiért nem csípi az online jelenlétet – ő tudja). A Metropolis tehát 10. születésnapjára multimediális jelenlétet kapott ajándékba, ami előreláthatóan mindenkinek jót fog tenni: aki ott publikál, rögtön két helyen jelenik meg, aki kutat, és esetleg éppen egy végérvényesen elfogyott példányban lelné meg kutatási álmainak netovábbját egy cikk formában, hát most esélye nyílik arra, hogy online olvasgassa azt.

A torta végzeteAzt azért öröm látni, hogy a lendület 10 év elmúltával nem csökkent, és szerencsére a színvonal is stabilan tartja magát. Az egyetlen változás az, amire Teréz felhívta a figyelmet, pedig nem is kellett volna, mert annyira szembeötlő: tudatosan, nagyon odafigyelve alakítgatják a folyóirat borítóját, mert a visszajelzések azt mutatják, hogy egy jó design sokat lendíthet az eladáson – igen, még bölcsész körökben is.

Kedves Metropolis, boldog születésnapot!

Standard